در رسانه |  غربالگری بینایی 6 هزار کودک اردبیلی طی 6 ماهه گذشته سال‌جاری

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۶ هزار و ۹۹۳ کودک ۳ تا ۶ سال طی ۶ ماهه گذشته سال‌جاری مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وجود ۳ هزار و ۷۰۵ نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی اردبیل اظهار کرد: ۶ هزار و ۹۹۳ کودک ۳ تا ۶ سال طی ۶ ماهه گذشته سال‌جاری مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۲۳۱ پایگاه بهزیستی در سطح استان در حال غربالگری بینایی کودکان هستند، افزود: تاکنون ۱۱۹ نفر از توانخواهان نابینا و کم بینا  از انواع وسایل کمک توانبخشی نظیر عصای سفید، کاغذ بریل، لوح و قلم نابینایی، رکوردر صدا، ساعت گویا و لمسی، عینک بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان و معلولان ذهنی و حمایت و توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی از اقدامات معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی اردبیل است.

رضایی ادامه داد: حمایت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از حوزه‌های خدمتی مهم بهزیستی به نابینایان است و برای تامین و ارایه خدمات توانبخشی نابینایان و همچنین در راستای تامین مسکن، اشتغال و خدمات تحصیلی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ۲۳ پایگاه بهزیستی در راستای غربالگری شنوایی کودکان در اردبیل ادامه داد:  ۱۹ هزار و ۳۱۹ نوزاد تحت پوشش بهزیستی در یک‌سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته است.

کد خبر 118094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد